Zaagtafel/kar

Auteur Topic: Zaagtafel/kar  (gelezen 2411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eric1963

  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 921
Zaagtafel/kar
« Gepost op: 1 januari 2020, 19:19:28 »
Ik heb nu een jaar of twee zo'n klein Güde horizontaal bandzaagje en die bevalt eigenlijk prima voor het werk dat ik er mee doe.
Ik houd de afstelling van het zaagblad goed bij en dan zaagt hij toch best goed haaks en verstek.
Dat ding staat al zolang ik hem heb op een oude workmate. Volgende projectje is nu om een verrijdbare tafel maken die ook gelijk een stuk hoger is dan de workmate. Mijn oude versleten rug houd nu zo van gebukt werken en ik ben bijna 2m lang dus bukken moet ik al snel.
Het tableau waar de zaag op komt te staan maak ik scharnierend zodat ik dat kan kantelen en vergrendelen zodat de het zaagblad verticaal komt en ik hem ook als verticale bandzaag kan gebruiken. Makkelijk om kleine klusjes met dun plaat ofzo te doen, dan hoef ik niet de plasmasnijder en compressor aan te slingeren. Ik wil dan ook een los zaagtafeltje maken dat in de klem van de bandzaag komt als ik hem verticaal wil gebruiken.
Vanmiddag al ff een beginnetje gemaakt. Wordt vervolgd.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 17 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.