Welkom op het lasforum van Nederland en België! > Even voorstellen

Ik ben Joannes

(1/1)

Joannes:
Ik heb 50 jaar arbeid erop zitten en mag nu van mijn pensioen genieten. In het verleden heb ik ooit een smeedcursus gevolgd en wil ik dat weer oppakken.  Om damast te smeden worden diverse metaalsoorten op elkaar gelegd die vervolgens keer op keer verhit en gebogen worden. Zeker in het begin is het handig om de gestapelde blokjes metaal bij elkaar te houden en er een handvat aan te lassen.  Een lasapparaat is daarbij wel handig. Las ervaring heb ik niet. Vandaar dat ik me hier heb aangemeld om advies in te winnen.
Veel lassen zal ik niet doen en al zeker geen meters. Als hulpgereedschap bij het smeden en incidenteel een klusje om het huis.

Zelf had ik deze HBM 200 MOS Inverter op het oog om met electroden te lassen.
Commentaar van de moderator Geen linken plaatsen bij voorkeur de foto's graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.
Voor slechts enkele tientjes meer is dit Kibani lasapparaat TIG/MMA 200A te koop die als extra heeft dat je er naast electroden ook tig mee kunt lassen.

Ik besef goed dat hoe meer er in een apparaat verwerkt is, de kans op storingen toeneemt. Als leek kan ik geen oordeel vellen over de kwaliteit / duurzaamheid van beide apparaten.

Advies is dan ook meer dan welkom.

Alvast bedankt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie