Teveel hooi op mijn vork?

Auteur Topic: Teveel hooi op mijn vork?  (gelezen 2478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Juul

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 15
Teveel hooi op mijn vork?
« Gepost op: 4 oktober 2019, 09:49:49 »
Beste,

Onlangs aangemeld op dit forum omdat ik met een uitdagend project ben begonnen. Theoretisch gezien heb ik de afgelopen jaren aardig wat las kennis gewonnen d.m.v. internet, youtube en boeken. Alleen nooit echt aan toe gekomen om daadwerkelijk te gaan lassen. Het moment is nu aangebroken en ben reeds begonnen met oefenen. Dit is dus mijn project: ik ga een 4drs auto ombouwen naar 2drs. Waarom? Dit model is af fabriek enkel in 4drs uitvoering geleverd. Ja maar waarom? Tja...waarom niet?  ;D

Zie afbeelding 1 t/m 10

De auto is verder volledig gestript van alle onnodig metaal, het wordt een circuitauto dus hoe lichter hoe beter. Ik hoop hier antwoorden te vinden op mijn vragen alsook veel las tips en advies te krijgen van de kenners.

Mijn lasapparaat is een MIG/MAG Ferm (Telwin) 161/1 Turbo. Geen zware jongen maar meer als voldoende voor mijn project. Het apparaat heb ik 2ehands gekocht met wat kleine mankementen. De toorts en kabel waren wat mishandeld dus deze heb ik vervangen inclusief de massakabel.

Zie afbeelding  11 en 12

Een deel van de auto die niet meer gebruikt zal worden dient nu als proefmetaal om lekker mee te kunnen oefenen. De machine is naar mijn mening goed afgesteld (heb veel van links naar rechts gesprongen om vervorming te voorkomen) alleen nog veel oefenen met snelheid en een vaste hand.

Zie afbeelding 13 en 14

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Bedankt voor het lezen  ;D

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything