Torderen/buigen tegengaan - constructie

Auteur Topic: Torderen/buigen tegengaan - constructie  (gelezen 4166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MaartenD

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Torderen/buigen tegengaan - constructie
« Gepost op: 30 september 2019, 11:09:49 »
Dag forumleden,

Voor een kunstenaar moet ik een frame lassen waar een zwaar sculptuur van klei aan komt te hangen. Om esthetische redenen heeft hij mij gevraagd om het frame van staalkoker 35x20x2mm te lassen.

Een ander frame dat hij eerder liet maken van koker 20*20*2mm buigt door bij het optillen waardoor het kleisculptuur dat er aan hangt gaat scheuren. Aan mij dus de vraag of ik de constructie kan verbeteren zodat het geheel minder doorbuigt bij het tillen.

Het frame is een platte rechthoek waarover het gewicht gelijkmatig wordt verdeeld. Het optillen van het sculptuur gebeurt aan de hoeken waardoor hij vooral doorbuigt van hoek naar hoek. Zie foto voor een tekening met maten van de huidige constructie.


Mijn vraag aan jullie is: helpt het aanbrengen van aantal diagonalen en/of kruizen in het frame tegen het torderen van het geheel? Of is dit niet van toepassing op een plat vlak en kan ik net zo goed meer verticale/horizontale kokers toevoegen?

Dank en groet,
Maarten
Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.