Voorstellen

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob52

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Voorstellen
« Gepost op: 26 september 2019, 16:14:56 »
Beste mensen,

Mijn naam is Rob, woon in Haarlem en ik ben 67 jaar, sinds kort heb ik een inverter waarmee met elektrode en evt ook TIG kan worden gelast, ik wacht nog even met aanschaf van de gasfles. Ca. 40 jaar geleden heb ik regelmatig lichte staalconstructies gelast met elektrode (3,25mm) dat was toen nog met een trafo en dat werk viel zeker niet uit elkaar.
Een jaar of 10 geleden nog eens een paar onderdeeltjes gelast met CO2 en dat ging tegen verwachting ook heel goed, alsof het nabewerkt was..
Een tijdje geleden ben ik begonnen met voorbereidingen voor een tandem lage fiets/ ligfiets. Daarbij veel nagedacht over het materiaal tbv het frame.
Uiteindelijk besloten dit van stalen buis te maken en daarbij wordt hoofdzakelijk pijp 22*1,5mm gebruikt.
Voor ik begin met bouwen van het frame, eerst oefenen met stalen plaatjes 2mm dik en rutiel elektrode van 2mm (40-70A) en dat valt helemaal niet mee....
Ik heb al heel wat you tube filmpjes van Harry the ferryman bekeken, maar hoop via dit forum toch wat meer kennis op te doen.
Ik ga vanavond eens lekker in de onderwerpen vnl mbt dun materiaal duiken.
Bedankt voor het lezen van dit bericht.

Groeten,
Rob.


 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.