Demontabele lastafel.

Auteur Topic: Demontabele lastafel.  (gelezen 3396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eric1963

  • Moderator Boards
  • Volledig forum lid
  • *****
  • Berichten: 924
Demontabele lastafel.
« Gepost op: 22 augustus 2019, 19:00:11 »
Ik heb al een paar jaar zo'n leuk opvouwbaar lastafeltje van Nomad. Leuk voor het kleine spul, maar ik heb voor sommige projecten toch wat groters nodig want grotere dingen op de grond maken gaat snel vervelen.
Nu heb ik een leuke garage, maar het is altijd te klein. Ongeveer 5,80m x 5,80 binnen is op zich niet verkeerd, maar met motorheftafel, motor, oldtimer LandRover, werkbank, lastafeltje, dikke vloermodel kolomboor, kasten, enz, enz blijft er weinig ruimte over.
Ik zat dus te denken aan een tafel die makkelijk te demonteren is als ik ruimte nodig heb om aan auto's of motor te werken.
Het volgende idee heb ik gepikt van iemand op een Amerikaans forum.
4 pijpsteunen en een zooitje UNP balk. Als je de 4 buitenste UNP balken op elkaar klemt dan centreren de 2 lange onderste balken zich in de V's van de pijpsteunen. Met de pijpsteunen kan je dan de tafel in no time waterpas zetten. Als die vier buitenste UNP balken op elkaar geklemd zitten is het geheel heel stabiel. Dan nog een 4 stukken UNP balk er los op zodat ik ze precies daar kan leggen waar ik ze nodig hebt en je hebt een mooie in hoogte verstelbare lastafel die ook nog makkelijk te demonteren is en niet veel plek inneemt in delen.
Ik heb hem voor test ff achter het huis opgezet omdat de garage nu een beetje vol staat.
De stalen strip die er op de foto op ligt wordt een plasmasnijtafel die ik dan ook op deze tafel kan gebruiken. De 16 strips die in dat frame komen worden ook verwijderbaar zodat het geheel niet te zwaar wordt.
Tafel is 2m x 1m. Plasmasnijtafel 1m x 1m.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything