FF voorstellen

Auteur Topic: FF voorstellen  (gelezen 1751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline R-Bruijn

  • Forum lid
  • Berichten: 4
FF voorstellen
« Gepost op: 16 juli 2019, 09:02:06 »
Hallo Forum leden,

Ik ben Rob, nieuw op dit forum en heb een account aangemaakt omdat ik voor ons nieuw aangeschafte plezier jacht(je) weer wil gaan lassen. Ik ben begin 80er jaren bij de bedrijfsschool van Wilton Feijenoord opgeleid als pijpfitter.

Na Wilton ben ik via sleepboot machinist aan wal gaan werken als pijpfitter waar bleek dan men in de praktijk meer met TIG lassen werkt dan met electrodes. Ik had dat voor mij procedé vrij snel onder de knie, en heb er destijds zelfs een certificaatje voor gehaald. Inmiddels heb ik via avond MTS en HTS een werkniveau bereikt waarop ik nooit meer met mijn handen hoef te werken, dus ook niet uit eigen ervaring op de hoogte ben van de laatste ontwikkelingen op het gebied van lastechniek. Privé ben ik echter altijd aan het bouwen, en rommelen en las soms nog met mijn houtje touwtje lasapparaatje tot 2,5mm elektrodes.

Het jachtje hebben we gekocht in Gelderland, maar kon in diens bestaande configuratie bij ons in het Westland niet onder de vaste bruggen door, dus heb ik daar de stuurhut er af geslepen waarvoor ik inmiddels een buizenframe gebogen heb en een buiskap met kuiptent genaaid (op een fantastisch industrieel naaimachine, zeilmaker in spe ;D, wat gaaf om te doen) Ook willen we een grotere kuip waarvoor een deel van het achterdek er af moet, en er moeten opstaande randen gelast worden. Ik denk dit te gaan doen met een nieuw aan te schaffen goedkoop hobby invertortje tot 200A, en mijn weggezakte kennis van het  argonlassen.

Ik heb geďnformeerd bij linde gas en Praxair (inmiddels Nippon gasses) voor een cilinder, en ik ben aan het struinen voor een leuk lasapparaatje. Dat laatste is het aanbod echter zo immens dat ik door de bomen het bos niet meer zie.  Ik zal het forum ook door struinen om te zien wat jullie aanbevelen, maar mochten jullie mijn berichtje lezen..., ik houd mij aanbevolen voor advies.

Groetjes Rob.



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.