aanschaf Mig lasapparaat ongv. €1300

Auteur Topic: aanschaf Mig lasapparaat ongv. €1300  (gelezen 2118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xfire295

  • Forum lid
  • Berichten: 3
aanschaf Mig lasapparaat ongv. €1300
« Gepost op: 10 juni 2019, 20:05:43 »
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een ander Mig las apparaat. Momenteel las ik thuis met en goedkoop 155 amp่re lasapparaatje. Echter presteert deze ver onder de maat voor het werk wat ik er mee wil gaan doen. Voor het lassen aan een auto of ander dun blikwerk voldoet hij prima, maar om ook maar iets van licht constructie laswerk ermee te doen is te veel gevraagd. Daarom ben ik op zoek naar een ander lasapparaat.
Op het werk (ik ben monteur in de landbouwmechanisatie) hebben we een Rehm Synergic.Pro2 350-4. Dit vind ik een zeer fijn apparaat om mee te lassen. Alleen valt deze wel erg buiten mijn budget.
De Kemppi Kempact 323 hebben we een tijd op proef gehad maar deze beviel niet omdat er te veel opties en stelmogelijkheden op zaten om vlot mee te lassen. Na een 5 minuten proberen had je m eindelijk goed ingeregeld om die 20 cm las te kunnen leggen. De Rehm doet t meeste stelwerk zelf en is tenminste met trappen instelbaar.

Wat ik thuis van t apparaat vraag:
-laswerk met een materiaaldikte tussen de 3 en de 14 mm
-vlotte instellingen, niet te ingewikkelde stelopties.
-staat op een kar met de gasfles, gewicht maakt niet uit dus.
-liefst met verwisselbaar pistool met euro aansluiting.
-krachtstroom is geen probleem, voldoende aansluitingen daarvoor thuis(zelfs in de keuken ((raar ((raar)

de opties die is al had gezien:
Kemppi Miniarcmig evo 200
-is deze wel krachtig genoeg?
-geen wisselbaar pistool

Tico Mig 200 LCD
-is deze wel krachtig genoeg?
-is dit een beetje een betrouwbaar merk?

Tico Mig 250LCD
-Boven budget?

of is het verstandiger om het budget iets te vehogen en voor bijvoorbeeld een Kemppi Kempact 2530 te gaan?
Een goed elektrode lasapparaat heb ik. Een heel oud beest van 350A.
Graag hoor ik over andere merken/opties in deze prijscategorie en tips waar op te letten.

alvast bedankt,

Albert

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.