welke opleiding heeft iedereen

Auteur Topic: welke opleiding heeft iedereen  (gelezen 6121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kest76

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 311
welke opleiding heeft iedereen
« Gepost op: 19 januari 2010, 14:33:25 »
welke opleiding heeft iedereen gevolgt, voor dat je aan het lassen dacht.

zelf ben ik na de lagere school, naar de toen malige lts geweest. daar heb ik 4jaar opgezeten en heb in de 2de klas,
gekozen voor de metaal en kon toen een keuze maken draaien/ frezen of contructie.
na de 4 jaar lts ben ik de opleiding gaan doen, via de som (stichting opleiding metaal) bestaat dacht ik nu niet meer.
en kon een trajeckt doen 2jaar lang werken en leren 6weken naar de bedrijfsschool en 6 weken werken bij je stage bedrijf.

ik heb 2 jaar lang ervaring kunnen opdoen tijdens die stage in het constructie werk, soms tussen de scheepsbouwers die daar ook zaten.
en na die periode moest ik daar weg vanwege een slechte periode in 1996.

daarna vond ik snel werk en kwam in het dunne plaatwerk terrecht, van 1mm tot 10 was toen dik voor dit bedrijf. ((:arrow
ik was daar all-round knippen, cnc pons-nibbelen, kanten, lassen en divere dingen binnen het bedrijf.
4jaar terug naar het zuiden verhuist enheb toen 2jaar bij een werkgever achter een vol cnc bewerkingsbank gestaan waar er 2van stonden en motorsteunen bewerkte voor vrachtwagens van een bekend merk die ik niet noem. ((:verkeerd

na het werk achter die freesbank ben ik nog 8maanden monteur geweest, bij een bedrijf wat tuinbouw machines maakt.
daar heb ik zo'n 8maanden gewerkt, en dankzij de crisis moest ik daar weg en ben toen bij mijn huidige werkgever gekomen.
en werk daar met enorm veel plezier als lasser.

ben erg benieuwd naar de anderen.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 29 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.