Werk aan verzinkte aanhanger

Auteur Topic: Werk aan verzinkte aanhanger  (gelezen 2020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diekstra

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Werk aan verzinkte aanhanger
« Gepost op: 30 december 2018, 13:55:10 »
Hi, ik heb al menig topic op dit forum gelezen, maar ik kon nog niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ga morgen een aanhanger ophalen (tandemasser bakwagen uit 1987) en die is technisch in redelijke staat, maar optisch zal er in de loop der tijd wat aan moeten gebeuren. Leuk projectje om erbij te hebben, dus dat is het probleem niet  :D

De vraag is hoe ik het beste om kan gaan met het laswerk aan deze aanhanger, het staal is verzinkt, en ik weet dat daar gezondheidsrisico's aan kleven bij het lassen, maar als ik het goed schoon slijp, en daarna las, hoe bescherm ik het geheel dan tegen roest? Ik wil de aanhanger niet zover uit elkaar halen dat hij helemaal opnieuw verzinkt kan worden, maar ik wil hem ook niet gaan schilderen ter roestpreventie. Een geschilderde aanhanger blijft nooit lang mooi. Toch wil ik wel een goede roestbescherming...
Iemand een idee?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything