algemeen overzicht voor Tiglassen voor beginners

Auteur Topic: algemeen overzicht voor Tiglassen voor beginners  (gelezen 1749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline deluuks

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 25
algemeen overzicht voor Tiglassen voor beginners
« Gepost op: 27 mei 2019, 08:32:39 »
Mijn excuses als er al een topic aanwezig met deze info maar ik kan hem via de zoek balk niet vinden.

Ik zoek "richtlijnen" die mij op weg helpen bij het Tiglassen.
Bijv.
  • Welke elektrode bij welke stroomsterkte
    Welke stroomsterkte bij dikte materiaal, staal, Rvs, aluminium
    Welk dikte vulmateriaal bij welk dikte staal/rvs/alu. of welke dikte vulmateriaal bij welke stroomsterkte.
    Wanneer wel vulmateriaal gebruiken, wanneer niet.
    Welke gascup en waarom.
    Welk gasverbruik bij welk materiaal, gascup, dikte materiaal, soort materiaal, enz.
    Hoe te handelen bij het lassen met verschillende diktes materiaal in een werkstuk.
    Hoe te handelen bij het lassen met verschillende materialen in een werkstuk.
    Wanneer pulse gebruiken, wanneer echt niet.
    Wanneer welke soort toorts, Ik heb geen idee wat de nummers inhouden die op de toorts staan.
    Welke instelling lashelm bij welke stroomsterkte, ik vind het lastig om goed zicht te krijgen op het smeltbad.


Je merkt, ik ben een beginner met best wel wat vragen. Voor mij zou het handig zijn om hiervan een overzicht te hebben, iets waar ik mij op kan richten. Een soort basis van waaruit ik verder kan werken. Ik besef mij terdege dat heel veel dingen van meerdere factoren afhangen.

Alvast bedankt voor de info die ik ontvangen mag.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything