Inrichting werkplaats

Auteur Topic: Inrichting werkplaats  (gelezen 3044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tim de Laskoning

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 7
Inrichting werkplaats
« Gepost op: 5 november 2018, 17:30:01 »
Ik ben nieuw op het forum en ben eigenlijk hier gekomen omdat ik een nieuwe hobby op wil pakken, namelijk het lassen. Mijn opa heeft zijn MIG lasapparaat aan mij gegeven (transka 210) en ik wil er mooie dingen mee gaan maken, althans proberen.....

Meer specifiek is het mijn doel om ooit een stalen fietsframe te gaan maken en uiteindelijk een custom motor. Begrijp me niet verkeerd...dit is de ster aan de horizon en ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb. Ik heb ooit op school leren lassen maar dat is al lang geleden. Mijn eerste project zal een tafeltje zijn om een afkortzaag op te zetten. Vervolgens wil ik een lastafel gaan maken en daarna dacht ik een kozijn met deur te gaan maken uit staal voor bij ons thuis. Daarna ga ik nadenken over de wat exotischere projecten. ((:schaamrood

Ik houd er van om de boel goed voor te bereiden dus ik ben uit aan het vogelen welke machines ik nodig ga hebben. Mijn budget ligt rond de 2000 eur in totaal. Op dit forum staat al wel wat nuttige informatie dus er staan al wat zaken op mijn lijstje. Zoals zovelen ben ik eigenlijk op zoek naar een goede prijs/kwaliteits verhouding en geloof ik meer in oud maar degelijk dan gloedje nieuw maar snel kapot of niet nauwkeurig. Welke verspaningsmachines bevelen jullie aan? Hoeveel vermogen is genoeg voor mijn beoogde werk en wat is overkill? Mis ik nog iets op mijn lijstje, of kan iets er juist vanaf? Ik ben op zoek naar goed spul, niet te duur, maar ook zeker niet dubbeltje eerste rang. Graag jullie mening/ervaring!

Elektrische figuurzaag - merk?
bandzaagmachine - merk?
kolomboor - Ixion, wisent, huvema, webo, iets anders?
bandschuurmachine (twijfel)


Alvast bedankt!




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything