zondag geknooi

Auteur Topic: zondag geknooi  (gelezen 2026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 3463
  • A je to!
zondag geknooi
« Gepost op: 4 november 2018, 15:14:35 »
in me eigen hobby honk had ik al wel een compressortje maar dit was geen top ding  ( eerder bij me ouders wel een compressor ). deze kwam uit een machine of iets dergelijk ooit voor een test ofzo gebruikt. pomp doet netto zon 150 lpm. dus had besloten het ding maar even een klein beetje te upgraden. voorlopig is die toch alleen voor een bandje op te pompen of een stofzuigerfilter uit te blazen. er komt met de tijd wel een wat betere en daarom geen zin om eerst nog een andere knaken ding te kopen.

als een groter buffer vat een propaan tank gebruikt van 10,5 kg dat is ongeveer 22/23 liter voorraad tank. aangezien er een sticker met een vlammetje op stond heb ga je ervan uit dat het brandgevaarlijk is dus als eerste heb ik de sticker maar verwijderd en ben ik daarna begonnen met het wegslijpen van de boven en onderkant van de tank.

aan 2 stukjes hoeklijn heb ik de pomp bevestigd en deze toen op de tank gezet en waterpas eraan gelast. in het midden van de tank nog een stukje pijp gelast en daaraan de pressostaat geplaatst. in de onderkant ook een gat geboord en pijpje gelast met een kogelkraan voor water af te tappen. waar voorheen de gaskraan zat een 1/2 draadsok op gelast en hierin een 15 mm knelring knie gedaan en vanaf de pomp een koperen leiding gebogen.  wieltjes en handvat eraan gezet.

alles zo n beetje gebruikt van het oude compressortje en verder alles uit de rommelbakken gepakt.  geheel even snel met een spuitbusje opgeleukt.  allemaal niet zo heel spannend projectje maar toch weer leuk voor hierzo


( tank is vooraf gespoeld  :P)
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.