Voorstellen

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kriboogh

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Voorstellen
« Gepost op: 16 oktober 2018, 20:46:22 »
Hi, ben kris 41, 2 jaar geleden eens een cursusje van 16u praktijk gevolgd (mma, mig, vlamboog). Sindsdien eigenlijk niet meer gelast, wegens ontbreken van apparaat en als job zit ik achter de pc, dus eigenlijk zo goed als leek als het op lassen aankomt. Ben met mijn hobby wel bezig met oldtimers, en daar wil ik nu ook wat plaatwerk aan kunnen restaureren en eens iets inelkaar steken zoals een tuinhek bvb. K wil het lassen dus nu terug wat oppikken, en heb ondertussen wat bij elkaar gespaard om eindelijk een apparaat te gaan aanschaffen. Budget ligt rond de 600 700 euro voor een startklare setup, dus apparaat, toorts, kabels, fles, ...
K wil dus autoplaatwerk en lichte constructies (profielen tot 5mm dik) gaan lassen. In staal en als het kan binnen het budget ook rvs/inox. Ondanks dat ik in de cursus geen tig heb gezien, sta ik wel open voor deze techniek.

Heb alwat opgezocht op het forum, en K ga hier zeker nog wat verder mee, maar toch misschien deze vragen:

Hoelang doe je gemiddeld met een 5 of 10l gasfles?

K beschik thuis ook over drijfkracht (400v) aansluiting 32A afgezekerd. is dit beter en veiliger voor je zekeringkast en electrische installatie om hierop het apparaat aan te sluiten, ipv in de gewone huisstekker van 230v/16A ?

K dacht aan een combinatie mma/mig/mag of mma/tig, daarmee kom ik toch al een eind dacht ik. Is 160A voldoende of toch beter uitkijken naar 180 of 200A apparaten?

Tips en suggesties ivm apparaten altijd welkom. Groeten, kris

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything