Draad toevoer loopt niet bij Elektra Beckum 160/60ET

Auteur Topic: Draad toevoer loopt niet bij Elektra Beckum 160/60ET  (gelezen 4665 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pascalken

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Draad toevoer loopt niet bij Elektra Beckum 160/60ET
« Gepost op: 16 oktober 2011, 00:04:45 »
Ik heb een Elektra Beckum 160/60ET.
De draadtoevoer werkt niet. De draadtoevoermotor draait wel maar de wieltjes slippen.
Het aangedreven wieltje heeft 4 inkervingen voor verschillende draarddiktes denk ik, maar ik weet niet welke ik moet gebruiken.
Bij alle vier slipt de draad. Het wietje ziet er niet versleten uit. De draad die ik heb gekocht is 0,8 mm.
Dan is er ook nog een veer om de wieltjes meer of minder tegen elkaar te laten drukken, maar in de (gedownloade) handleiding van Elektra Beckum kan ik niets vinden daarover.
De draad loopt misschien te stroef door de toorts. Is er een mogelijkheid om die te smeren? Met Silicone?
Of moet ik een nieuwe toorts kopen? Is het nog wel de moeite om voor zo'n oud toestel een toorts te kopen?

Veel vragen, ik weet het, maar het probleem is dan ook voor mij niet zo maar op te lossen.

Pascalken

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.