Kan dit gelast worden met TIG?

Auteur Topic: Kan dit gelast worden met TIG?  (gelezen 1980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline S13

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Kan dit gelast worden met TIG?
« Gepost op: 7 november 2018, 14:16:40 »
Ok, ik heb zelf geen ervaring met TIG lassen, alleen basiskennis MIG. Vandaar mijn post hier :)

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb hier een filterbehuizing (van een auto) waarvan de constructie niet naar mijn wens is. Normaliter hoort de behuizing het filter af te sluiten middels een rubberen ring en een grote circlip, maar deze afsluiting is in de praktijk onbetrouwbaar gebleken door trillingen ed. De bedoeling is om het interne filter uit de behuizing te halen en extern te plaatsen. De behuizing wil ik vervolgens permanent dichtmaken. De behuizing is geheel van aluminium. Mijn vraag is, kan dit met TIG? De las moet uiteraard gasdicht worden en druk tot ca 1.5bar kunnen weerstaan.

Fotos:
Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.


De rubberen ring kan dus verwijderd worden en de sensor die aan de behuizing vast zit (druk + temp sensor) kan gedemonteerd worden tijdens het lasproces.

Voor mij onduidelijk is vooral het feit of TIG geschikt is om de ruimte op te vullen (spleet van ca 0.5mm), of het geheel stevig genoeg wordt en of er geen afvalproducten in het filterhuis kunnen belanden nadat de las gedaan is? (slakken oid zoals bij mig?)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.