Eerste hulp bij ALU lassen TIG

Auteur Topic: Eerste hulp bij ALU lassen TIG  (gelezen 1342 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tokke

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 23
Eerste hulp bij ALU lassen TIG
« Gepost op: 2 februari 2018, 11:15:36 »
Ik las reeds 3 jaar aluminium en heb nog steeds dezelfde problemen.
Wanneer ik ALU las van 3mm dik (juiste legering, opgeschuurd, ontvet) geraak ik er zeer moeilijk door om mijn hoeklas te leggen.
Ik heb een ESAB 2200i ac/dc toestel met TA34 computer. Volgens de mensen van ESAB is dit toestel daar ideaal voor.

Op 200A lukt dit min of meer wel, om een degelijke inbranding te hebben. Maar dit toestel kan maar tot 220A dus na enkele minuten lassen valt deze uit...
Even mijn gegevens:

  • Watergekoelde toorts
  • Groene wolfram van 2.4 dik
  • Gaslens (speciaal aangekocht om beter 3mm alu te lassen maar geen effect)
  • Alu is van de juist kwaliteit recht van het fabriek en reeds gecontroleerd, hier zou het niet aan liggen.
  • Toevoeg is van Esab zelf en is ook goeie kwaliteit om dit te lassen.
  • Balans zit op 85 ondertussen (altijd een beetje hoger gegaan, gestart op 65)
  • Frequentie eerst op 60 maar nu op 50.


Nog enkele problemen:

  • De groene wolfram splijt. Maar niet helemaal vooraan en niet meteen. Ik kan een aantal lassen leggen en soms splijt het gewoon niet.
    Ik heb zowieso een mooi bolletje vooraan, maar daarachter begint het splijten, dit een 3 tot 10mm ver.

  • Ook breekt mijn gascup af wanneer deze te warm wordt. Ik raak er nergens mee, breekt gewoon af.


Kan iemand mij hiermee helpen aub? Ik vind maar geen professionele ALU lassers in de buurt anders had ik mij daar eens geraadpleegd.
Moest er iemand ALU kunnen lassen in de buurt van Mechelen (BelgiŽ) alle hulp welkom!

Alvast bedankt
Tom

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 15 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything