Rekenen met metalen profielen - belastingen, doorbuigingen etc.

Auteur Topic: Rekenen met metalen profielen - belastingen, doorbuigingen etc.  (gelezen 5809 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Redbaron

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 34
Rekenen met metalen profielen - belastingen, doorbuigingen etc.
« Gepost op: 29 juli 2017, 10:13:48 »
Hello hello,

Eind vorig jaar had ik besloten enkele lessen lassen te nemen. Volgens de lesgever leek TIG gezien mijn doeleinden de meest voor de hand liggende methode om aan te leren. Na een aantal lessen genomen te hebben ben ik overeengekomen dat je dit net zoals andere dingen enkel en alleen maar onder de knie kan krijgen door veel te doen. Onlangs heb ik me dan ook een setje aangeschaft (Parweld XTT 202P) waarmee ik de meeste materialen in hobbymatig gebruik zou moeten aan kunnen.

Momenteel ben ik even aan het uitkijken wat ik verder best in huis haal en welke basisbenodigdheden die echt onmisbaar zijn (ivm inkorten, opschuren etc.... - tips altijd welkom! :))

Daarnaast wil ik natuurlijk aan de slag met enkele kleinere projecten waarbij ik echter telkens op het zelfde probleem stoot: welk type profiel sluit technisch nu best aan bij m'n esthetische toepassing (vnl. interieur stukken/eventueel op termijn buitenmeubilair)?

Ik heb me al suf gegoogled naar handige formules/lectuur die me helpen bij het berekenen van deze profielen doch heb tot op heden nog niet echt iets gevonden wat handig en zonder 3j studies toe te passen valt voor hobbymatige projecten.

Iemand tips of geschikte lectuur die aangenaam zijn voor een hobbyist die het toch "netjes" wil doen?

Alvast bedankt voor alle mogelijke tips!! 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 32 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.