Een passie

Auteur Topic: Een passie  (gelezen 1653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wipr

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 26
Een passie
« Gepost op: 7 juni 2017, 13:55:36 »
Vooruit dan maar.....

Ik ben Wim, 38j uit Antwerpen, gehuwd, 2kinderen.

Na tal van hogere studies nooit mijn draai gevonden in mijn jobs en het liep telkens slecht af. Tot ik tot ieders verbazing ergens in 2011 in avondschool de beginselen van het lassen heb geleerd. Leren lassen volgens mij niet want het is een vak dat je pas kan na jaren en jaren en leren stopt volgens mij pas als je je laatste adem uit blaast.

Iedereen verklaarde me gek want waarom zou iemand als Wim nu leren lassen...? "Wim, jij gaat toch niet als lasser in een bedrijf werken, dat is niets voor jou"
En met de "het is maar lassen" klemtoon die iets negatiefs over zich had, was ik het niet eens natuurlijk. Dat in een bedrijf gaan lassen als werknemer niets voor mij is, daar hadden ze wel een punt.

In september 2013 ergens heb ik een eerste TIG toestel gekocht. Weliswaar met HF maar wat betreft instellingen het meest eenvoudige. Heel tevreden van geweest maar tijd voor meer instellingen dus ander toestel.

Van 2013 tot heden ben ik dus bezig met het maken van sierstukken uit voornamelijk metaal. Sommigen noemen het kunst? Het spreekt dus vanzelf dat lassen de rode draad is doorheen mijn doen en laten. Met het lassen zelf spelen heeft ook al mooie stukken opgeleverd.

Ik kan zaken aan elkaar zetten dmv een las. Om mezelf als lasser te aanschouwen kan ik he niet goed genoeg.

Ik ken een paar heel goede lasser en het verschil met mezelf is dag en nacht. Hun doorlassing enz..... prachtig om zien.
Nee, ik ken mijn plaats meer dan goed maar heb me juist daarom hier aangemeld om me te bevragen indien nodig.

Maar ik vind lassen super leuk. Telkens opnieuw ben ik verbaasd dat dergelijk hard materiaal in een vingerknip zacht en week wordt en zo aan elkaar gezet kan worden.
Het liefst las ik met de TIG omdat je zo heel mooi het smeltbad kan aanschouwen.
Klinkt haast therapeutisch maar veelal is het ook zo. Genietende van de wetenschap dat dit kan gebeuren. Fysica e.a wetten die dit allemaal mogelijk maken.

Nogmaals. Een toplasser zal ik zelf nooit worden, om tal van redenen maar ik heb wel oog voor de topwerken en toplassers onder jullie.

Groetjes Wim

Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything