Voorstellen

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lorch m3030

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 10
Voorstellen
« Gepost op: 24 mei 2017, 12:09:02 »
Beste lassers,

Mijn naam is Roy 27 jaar oud en woonachtig in Beek, Zuid Limburg. Ik heb een MBO fijnmechanische achtergrond en ben al heel wat jaren aan het knokken voor mijn HBO werktuigbouwkunde.

Ik las (incidenteel) zolang als ik me kan herinneren. Dit komt doordat mijn vader ook een werktuigbouwkundige achtergrond heeft en we nogal hobby hebben aan landbouwmechanisatie. Daarnaast hobbyen we op nog allerlei technische vlakken.

Vanaf mijn begin jaren tot 2 jaar geleden heb ik voornamelijk elektroden gelast. Nadat ik de theorie van school bij de praktijk kon voegen werden mijn lassen aanzienlijk beter. Voor elektroden lassen zijn we in het bezit van een 3 tal Smitweld 2 fase met koperen kern apparaatjes, type heb ik niet direct bij de hand.

Sinds vorig jaar ben ik in bezit van een Morelisse CV300 en een Lorch M3030CuSi.

Nu hoor en lees ik ontzettend veel mensen zeggen/schrijven dat je met Mig/Mag lassen maar wat hoeft te zwaaien en je lasje ligt er in tegenstelling tot elektroden lassen. Echter hier blijkt niets van waar! Ik heb best wat moeite om een mooie goed ingebrande rups te leggen met zowel de Morelisse als de Lorch. Sterker nog, als ik een las moet leggen die mechanisch belast wordt pak ik mooi de Basisch elektroden uit de kast.

Ik heb me aangemeld op dit forum om meer te weten te komen over de techniek van Mig/Mag lassen.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.