Nieuwe mod op de mig afdeling!

Auteur Topic: Nieuwe mod op de mig afdeling!  (gelezen 6702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Markie

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 816
Nieuwe mod op de mig afdeling!
« Gepost op: 10 mei 2017, 18:48:50 »
Hoi mensen,

Sinds vandaag ben ik moderator geworden in het mig/mag gedeelte van het forum. Naar aanleiding daarvan zal ik me apart nog even voorstellen.

Wie ben ik?

Mijn naam is dus Mark (best verwonderlijk waarschijnlijk  8)) en ik ben woonachtig in Noord-Brabant. 45 jaar inmiddels, gelukkig getrouwd, zonder kids (helaas).

Wat doe ik?

Vanaf mijn 18e ben ik werkzaam als lasser, dus inmiddels al meer dan 25 jaar. De eerste 10 jaar heb ik alleen maar elektroden gelast. Alle posities en veel soorten en maten. De laatste 15 jaar las ik vrijwel alleen maar mig/mag. Soms nog wat elektroden, en soms wat tig. Maar de hoofdzaak is dus het Mag lassen. Mig doe ik zo nu en dan.

Door de jaren heen heb ik diverse Nil diploma's gehaald, o.a. Bmbe niveau 1-3, Mig/Mag niveau 1-4 pijp, Tig niveau 1, en meesterlasser (iwp). Daarnaast ben ik gecertificeerd voor 111-135-136-138 in 6Gu en hoeklassen. ISO 9606 en ASME IX. Materiaalgroepen FM1 en FM2.

Wat is mijn visie?

Ondanks dat ik al een redelijk poosje las probeer ik steeds mezelf te verbeteren. Dit kan door te luisteren en te kijken naar collega's. Elke lasser heeft zo zijn eigen dingen en kneepjes, en je bent nooit te oud of te goed om te leren. Zo zie ik het. Hopelijk kom ik dus niet arrogant over door bovenstaande allemaal te benoemen  ???

Wat kun je van mij verwachten?

Ik wil proberen iedereen op dit forum zo goed mogelijk te helpen met hun vragen. Zit je ergens mee, of wil je snel antwoord ergens op dan mag je me altijd een pb sturen.

Hoe kan ik dit forum het handigst gebruiken?

Heb je zelf een probleem met het afstellen van een Mig apparaat of vragen over bepaalde parameters, ondersteun dan je vra(a)g(en) het liefst dmv foto's. Foto's van bijvoorbeeld gelegde lassen zeggen mij al aardig wat over de gebruikte parameters, dus een antwoord is vaak voor een groot gedeelte al te bepalen aan de hand van een foto.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 17 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.