Dremel workstation

Auteur Topic: Dremel workstation  (gelezen 2713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fritslas

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Dremel workstation
« Gepost op: 21 februari 2017, 18:41:22 »
Ben nieuw op dit forum, maar heb me, als het goed is gegaan??, me wel voorgesteld. Dit terzijde.

Ben bezig een nieuwe hobby op te bouwen en dat is voor mij niet simpel en alle hulp die er is kan ik echt wel gebruiken.Maar ik kan ook behoorlijk eigenwijs zijn, sorry daarvoor.

Mocht vroeger nooit meer iets doen (thuis) met timmeren enz., want heb door een ongeval (was toen 6 j, een oog zwaar beschadigd en sindsdien gaat zo ongeveer alles scheef. Geen vuurwerk ofzo, maar helaas iemand die wat gooide en in mijn L-oog belandde.  Ok, is een probleem als je graag met je handen bezig bent. Ben er zo langzaam wel wat aan gewend nu dat er van alles mis kan gaan en probeer me te redden daarin. Maar irritant blijft het.

Met dit als gegeven, heb ik me dus een draaibankje aangeschaft. Dan is het midden ook het midden en rond is rond. Nu komt freezen erbij, want ik wilde meer en de onderdelen van deze draaibank zijn best prijzig (USA-ding) . Dus een workstation van Dremel aangeschaft, om dat te kunnen starten. Dacht Dremel, goed merk en daar kom ik wel mee verder, mooi niet. Het is een hoop ellende die je dan koopt, tenminste voor mij.

1 de boorkolom helt fors over, als je hem vastzet.
2 Na een paar keer gebruiken, zit de handle los.
3 Na nog een paar keer, brak de veerverankering en viel de (frees)kolom eruit.
4 Er zit overal heel veel speling in en ik zie dat niet, maar merk het later wel.
5 enz.

Heb me nu voorgenomen dat ding, want op zich, kan het een goed ding worden, te verbeteren.   

De kolom heb ik nu haaks enz. Dat was simpel.
Maar die speling ontstaat oa doordat de Dremel 4000 alleen aan de onderkant vast zit en maar op wat popilige plastikstukjes van ABS met twee boutjes, met de geleidingsstaaf (9 mm) en die is eigenlijk te kort om er wat mee te kunnen doen.

Dus nieuwe 9 mm staaf gezocht en gevonden en daar komt het lassen aan de orde. Ik heb 308 en 316 RVS elektroden ( 2, 5 mm)  en daar kan ik wel wat omgaan (?) , maar  wat kan ik verwachten van een verbinding met staal als ik het daarmee zo las. Heb het al wel gedaan en lijkt stevig te zitten. 
Op internet staat 309 en 312 enz. In de bootwereld was het 304, voor zwart/wit.
Kortom, ik las (zilver?)staal met 308/316. Zit muurvast, maar hoe zit dat dan???? Hoe betrouwbaar is dat? Roest is niet aan de orde, de metaal-eigenschappen wel. Lijkt allemaal ok te gaan......??

 


 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything