Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Redlew

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 19
  • When The Helmet Drops The Bullshit Stops
Even voorstellen
« Gepost op: 5 februari 2017, 00:09:40 »
Hallo, mijn echte naam is Mark en ik ben geleidelijk met de jaren in het TIG-lassen wereldje gerold.
Het is allemaal jaren geleden begonnen bij mijn huidige werkgever die naast de andere werkzaamheden in de metaalafdeling die ik daar deed, iemand zocht die enigszins wat kon lassen.
Het was eerst en nu ook nog, voornamelijk voor fijn tot erg fijn laswerk en dun metaal (0,5 mm dik), waardoor we er snel achterkwamen dat een TIG lasmachine de beste oplossing zou zijn.
Met de jaren die er zijn voorbijgegaan mag ik ondertussen wel zeggen, denk ik, dat ik het TIG-lassen redelijk goed onder de knie heb.

Drie jaar geleden heb ik van mijn werkgever een vervolmakingscursus moeten volgen in het VCL (België), hier wel bekend heb ik al gemerkt.
Daar heb ik vele technieken gezien die me op dat moment eigenlijk niet bekend waren.
Het was ook in die periode dat mijn oude TIG stuk was gegaan en ik een nieuwe Lorch V24 van mijn werkgever had gekregen, een erg veelzijdige machine.
Ik zie dat Lorch een van jullie sponsors is, dus dat zit hier al goed.

Na de cursus heb ik bij ons op de werkvloer die technieken uit de doeken gedaan en hebben we die geleidelijk ingevoerd om de kwaliteit drastisch te kunnen verhogen, met groot succes.
Wat de eerste jaren eigenlijk een sporadisch laswerkje was is vandaag uitgegroeid tot bijna volcontinu laswerk en is mijn interesse voor het TIG-lassen er enorm op vooruit gegaan zodat ik constant op zoek ben naar nieuwe technieken en mogelijke oplossingen en verbeteringen.

Ik wordt geconfronteerd met alle mogelijke soorten van metaal die er op de markt zijn, behalve goud.
Alhoewel ik ondertussen redelijk veel praktijkervaring heb mis ik regelmatig toch de theorie, die zoek ik dan op, op het internet en uit boeken die ik kan bemachtigen.
Zo ben ik hier toevallig op dit forum gekomen toen ik aan een dichting moest lassen in messing, zo als jullie weten een metaal dat zich niet zo simpel laat lassen.
Het lukte me vroeger wel om messing te lassen maar niet zonder de nodige ergernis, tot ik hier ergens een tip zag die ik mogelijk eens kon uittesten en wonderwel werkte dit erg goed na enkele aanpassingen.

Daarbij heb ik hier nog andere interessante dingen gezien en zie ik ook dat jullie een forum hebben over titanium.
Met titanium ben ik ook al een tijdje bezig en nu begin ik het stilaan onder de knie te krijgen, maar extra info kan ik steeds gebruiken.
Wel raar dat ik dit forum nooit eender ben tegengekomen en ga hier nog dikwijls langskomen, en als ik het antwoord niet vind zal ik het wel vragen.  ((:yess

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything