Advies / vergelijking

Auteur Topic: Advies / vergelijking  (gelezen 6439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline oldboy

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Advies / vergelijking
« Gepost op: 11 november 2016, 15:10:40 »
Beste forumleden.

Ik ben de zoveelste die hier om advies vraagt waarschijnlijk, maar goed; hoop toch een paar meningen te krijgen.
Ben dus op zoek naar een lichte machine op 220. Zal hem niet heel intensief gebruiken, maar af en toe moet ik eens iets op lokatie doen, en ben er beetje klaar mee om mijn 60kg wegende fronius mig machine en gasfles mee te sleuren.

Hieronder de machines waar ik aan denk. Prijzen bij benadering trouwens.

Machine                  prijs ex btw
               
Esab arc145           € 290,00
Esab arc180            € 300,00
Kemppi minarc 150     € 395,00
Kemppi minarc e180    € 675,00
Fronius TP 1500           € 550,00
Fronius TP 150           € 650,00

Ik heb met geen van deze machines persoonlijke ervaring.
Afgezien van de Esab 145 zitten deze machines vrij dicht bij elkaar qua prestaties op papier. De Esab 145 is duidelijk wat minder krachtig, maar is ook verreweg de kleinste/lichtste/goedkoopste machine.

Nu klinken beide Esab machines heel aantrekkelijk, vooral vanwege de prijs. Beide esab machines geven extra financiele ruimte voor een voorraad electroden of accessoires. Bijkomend voordeel is dat de dealer bij mijn werkplaats om de hoek zit.

Over Kemppi lees ik goede verhalen (ook hier op het forum). Vind zelf de evo 180 wat prijzig (zeker naast de fronius tp 150), maar de minarc 150 classic is zeker interessant. Dealer zit ook dichtbij.

Fronius heb ik een mig machine van en die is gewoonweg super. Dus vandaar lichte persoonlijke voorkeur. De Transpocket 1500 gaat uit het assortiment, dus is nu met korting te krijgen (en heeft een lange kabelset; 5m tegenover 3m van alle andere machines). De Transpocket 150 is het nieuwe model, en is natuurlijk ook interessant vanwege de nieuwste technologie, en het prijsverschil is eigenlijk niet zo groot. Nadeel van Fronius is dat de dealer ver weg zit (andere kant van het land ver weg zeg maar).

Heb al her en der wat gelezen qua ervaring met Fronius en Kemppi, beide positief, maar kan weinig vinden over de esab machines.
Benieuwd naar gedachten hier.

Groet Mats

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 15 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything