Productspecificaties voor keuze lasrobot??

Auteur Topic: Productspecificaties voor keuze lasrobot??  (gelezen 3315 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JvR09

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Productspecificaties voor keuze lasrobot??
« Gepost op: 6 oktober 2016, 08:39:46 »
Hallo,

Ik ben momenteel stage aan het lopen bij een machinebouwbedrijf.
Mijn stage opdracht is onderzoek naar de investering in een lasrobot.
Er wordt uitsluitend nog met de hand gelast, uitsluitend RVS producten.

Nu kunnen er grote klanten binnen gehaald worden wanneer een lasrobot wordt aangeschaft.
Ik heb enkele tekeningen van wat producten van zo'n klant voor mijn neus liggen, maar ik doe een bedrijfskundige opleiding (géén technische bedrijfskunde!!)
Dus dit is abracadabra voor mij. Nu is mij de taak gegeven om met deze producten met een lasrobotleverancier in contact te komen en zo uit te zoeken wat
een investering kost in een lasrobot die deze producten (en dit soort) kan lassen.
(kostprijzen, investering, ROI e.d.)
De producten worden bij de klant zelf ook op een robot gemaakt dus dit is mogelijk.

Nu is de vraag, met welke gegevens moet ik aankloppen bij zo'n bedrijf. Nogmaals ik heb weinig tot geen verstand van het technische aspect.

Zover ik nu ben snap ik dat afmetingen, aantal lasnaden, mig/tig, en aantal stuks in ieder geval nodig heb bij deze vraag aan een leverancier, maar ik kan me voorstellen dat ik hier nog heel wat specificaties/eigenschappen/parameters(?) bij nodig heb wil de leverancier hier op kunnen antwoorden met bijvoorbeeld een aantal robots die voldoen.

Ik ben benieuwd!

Groeten

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything