beginnend tig-lasser

Auteur Topic: beginnend tig-lasser  (gelezen 1660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ronimus63

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
beginnend tig-lasser
« Gepost op: 6 augustus 2016, 18:17:33 »
Hey beste lasvrienden,

Na een aantal jaren gelast te hebben met elektrodes, wat me vrij aardig lukt, ook al zeg ik het zelf :). Wil ik me nu eens storten op het tig lassen. Voor mijn verjaardag van mijn kinderen een rowac W71 lasapparaat gekregen, met dit apparaat kan ik zowel met elektroden lassen als  met tig.

Er zit wel een prachtige handleiding bij, maar bepaalde dingen mogen toch wat meer uitleg hebben zoals upslope, downslope enz.
Jullie lezen het dus wel goed van tig-lassen heb ik geen kaas gegeten. :'(
Daarnaast zou het wel interessant zijn mochten er bepaalde waarden meegedeeld worden zoals nablaastijd, voorblaastijden, pulstijd en pulsfrequentie voor het lassen van inoxbuizen met verschillende diktes enz.

Wat ik ook zou willen weten is op welke manier ik de toorts het beste vasthou, op internet circuleren verschillende filmpjes maar wat is de beste houding.

Dit zijn een paar voorbeelden van vragen waarvan ik hoop op dit forum een antwoord terug te vinden of te krijgen van de medelassers.
Of is het toch beter om ergens les te volgen ook al heb ik door mijn bezigheid daar de tijd niet voor, het warm water lijkt me reeds uitgevonden !!!!! :'( :'(

Groeten

Ronimus63   

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything