halfautomaat last niet op vol vermogen

Auteur Topic: halfautomaat last niet op vol vermogen  (gelezen 2449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline timbo

  • Forum lid
  • Berichten: 4
halfautomaat last niet op vol vermogen
« Gepost op: 5 april 2016, 09:44:41 »
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een goede 15 jaar probleemloos gelast met een oude halfautomaat van
Delforge. Type 160,zo een knaloranje bak. Vorig jaar ben ik hier echter mee in panne gevallen.
Printplaat van de sturing kapot en niet meer herstelbaar. Nu laste dit apparaat naar mijn gevoel zo prettig
dat ik op zoek gegaan ben naar dezelfde. Ik heb vorige maand een kunnen kopen voor een goede prijs. Dit is een iets
nieuwer model een delforge welcomatic 180C. Dit model is bijna identiek aan mijn vorige alleen is het een 180 ampere . De sturingsprintplaat
is echter exact dezelfde. Nu dacht ik bij mezelf 20 ampere meer is toch altijd meegenomen en heb ik de lastoorts van mijn vorige over gebouwd
naar deze machine in plaats van de vorige te herstellen. Gisteren geprobeerd maar de machine last niet goed. Alles werkt maar hij werkt precies niet op vol vermogen. Die van 160 ampere laste perfect en de lassen branden mooi in. De nieuwe is 20 ampere krachtiger maar op vol vermogen is het precies meer plakken in plaats van lassen. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn. Ik zou eerst naar het probleem van deze post willen zoeken,vind ik het niet dan kan ik nog altijd de printplaat ombouwen naar de 160. Dan werk ik voort met dat toestel.

Tim

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.