Advies aanschaf AC TIG apparaat

Auteur Topic: Advies aanschaf AC TIG apparaat  (gelezen 2873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Skillalot

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 52
Advies aanschaf AC TIG apparaat
« Gepost op: 8 december 2015, 21:39:29 »
Hallo,

ik zou graag wat advies hebben bij de aanschaf van een AC TIG lasapparaat op aluminium te kunnen lassen. Een 230V apparaat tot 200A max zou voldoende moeten zijn voor de diktes die ik er mee zo willen lassen. Ik wil sowieso een apparaat met waterkoeling er op. Een kennis van me heeft twee jaar geleden een Esab Caddy 2200 AC DC met waterkoeling gekocht, en was 3000 euro kwijt (ex btw).
Ik ben vanmiddag bij een winkel langsgeweest, en hoorde daar dat er een tijd geleden een grote actie van Esab was, maar dat die nu voorbij was. Hij kon me wel een Fimer 205TT aanbieden, die zit met toorts en waterkoeling rond de 2700/2800 euro ex btw.

Mijn budget is  +/-3000 euro (ex btw). En voor dat geld koop ik ook het liefste een nieuw apparaat.
Het is niet dat ik wekelijks flink sta te lassen, maar ik wil ook geen rotzooi kopen. Zo'n apparaat koop je voor heel wat jaren mee te gaan.



Fimer 205 TT

Het bedrijf dat hem aanbied is een goed bedrijf waar ik vaker kom, en goed geholpen wordt. Zit bij mn werk om de hoek. Als ze daar zeggen dat het een goed apparaat is dan geloof ik dat, maar kan er zelf weinig over vinden.

Freetech Combiarc Pro 200

Een paar goede reacties van jaren terug, kan er weinig over vinden hoe de ervaringen na een paar jaar zijn.

IMS TIG 200L

Geen puls, prijs wel redelijk. Kwaliteit geen idee.

Gys TIG 208 AC/DC HF

Volgens mij dezelfde als die IMS, zie op de kleur na geen verschillen aan de buitenkant?
Heb op dit moment een Gys TIG 160HF, apparaatje voor staal/rvs. Heb hem nu zo'n 10+ jaar en doet het nog steeds goed en last op zich fijn.


Iemand nog andere opties met waterkoeling en puls er op? Iemand die iets kan zeggen over bovenstaande apparaten?

Gr Sascha

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything