Verloning met certificaten (fotolassen)

Auteur Topic: Verloning met certificaten (fotolassen)  (gelezen 8159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline N1bby

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Verloning met certificaten (fotolassen)
« Gepost op: 28 oktober 2015, 14:20:48 »
Hey beste mensen,

Ik had een vraagje in verband met het loonverschil tussen een "gewone" lasser en een fotolasser.
Het zit namelijk zo, ik heb enkele maanden via interim gewerkt bij een klein bedrijf waar ze plinten en stootpalen produceerden. Ik was hier als tig-lasser aan de start gegaan, maar merkte al snel op dat me daar niet echt lag. Er kwam meer slijpwerk en plooiwerk (en nog andere klusjes) bij kijken dan lassen. Aangezien ik certificaten had behaald voor het buis/plaat/hoeknaad lassen met tig (enkel staal), had ik besloten om toch eens te kijken voor een job als buislasser.

Nu ben ik via een kennis in contact gekomen bij een bedrijf die piping doet en zou daar via interim aan de slag kunnen gaan (met oog op vast contract). Dus ik ben hier meteen op ingesprongen en heb ondertussen de contracten al getekend en kan maandag beginnen :).

Maar hetgeen waar ik wat (negatief) van verschoten was is dat ze hetzelfde loon betalen als bij mijn vorig werk. Ik had zelf het vermoeden dat ik toch iets meer zou krijgen aangezien er toch certificaten zijn vereist en als fotolasser ga werken ?

Het is wel mijn eerste job als fotolasser en veel werkervaringen heb ik nog niet, dus ik kan wel begrijpen dat ze me geen heel hoog loon kunnen geven. Maar ik had toch gehoopt op een kleinigheidje meer.
Heel hard stoort het me niet, omdat ik wel blij ben dat ik nu kan fotolassen en mijn kennis wat kan uitbreiden. Maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervan denken i.v.m het loon :).

Bedankt voor het lezen !
N1bby


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 16 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything