kemppi MP 1500 Spanning blijft aan bij mig

Auteur Topic: kemppi MP 1500 Spanning blijft aan bij mig  (gelezen 5106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline adri

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 28
kemppi MP 1500 Spanning blijft aan bij mig
« Gepost op: 25 februari 2015, 20:48:59 »
Hallo,

Mijn gecombineerde mig/tig machine op 230 v is nu bruikbaar.  Tig gaat lekker ,  Mig lukt ook.

Alleen valt de spanning niet af bij loslaten Toorts switch.   Nu blijkt dit ook het geval te zijn als de machine voor Tig gebruikt wordt !

Deze functie huist in een ander deel van de machine , zeg maar het Tig deel.   Omdat deze combi machine diverse switches gebruikt voor zowel mig als tig ga ik het volgende eens uitzoeken:

De schakelaar op het front van de machine heeft een switch . Deze regeert het gedrag van de toorts schakelaar. Kemppi noemt het 2T of 4T . (  Nu rijd ik zelf MZ en Zundapp , maar dat bedoelen ze niet)

2T is bediening met de toortsschakelaar , en 4 T is een vergrendelend schakelcontact. Aanzetten en uizetten met de toorts switch!   Ik ga dus zeer binnenkort eens kijken of dat kleine K schakelaartje niet blijft hangen, en hoe die schakeling precies werkt. Wellicht een componentje kapot. Hoop op iets simpels als een schakelaartje , maar dat uitzoeken vind ik ook wel leuk.
 
Er is dus alreeds leuk mee te lassen maar wie weet , lukt dat ook nog.

Groeten,Adri

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything