ESAB Caddy Tig 2200i AC/DC vs. Miller Dynasty 200 DX vs. Lincoln v205-T AC/DC

Auteur Topic: ESAB Caddy Tig 2200i AC/DC vs. Miller Dynasty 200 DX vs. Lincoln v205-T AC/DC  (gelezen 3763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BGWorks

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Dag allemaal

Ik ben een beginnend tig lasser, maar ik ben toch op zoek naar een degelijke AC/DC tig laspost.
Ik weet dat ze vaak zeggen dat je als beginner beter kan kijken voor een goede 2dehands, maar ik heb liever een nieuwe, zo weet je dat deze niet is afgeleefd en als je een goede hebt, dan heb je de laspost voor bijna je hele leven.
Ik heb al redelijk wat met een half automaat gelast, maar nu wil ik ook een tig post bijkopen voor het lassen van wat alu en inox, modelbouw en om kleine constructies te lassen.
Ik heb horen zeggen dat ESAB, Miller en Lincoln Electric zeer degelijke machines zijn. Nu ben ik tijdens wat opzoekwerk bij een paar types uitgekomen:
  • ESAB Caddy Tig 2200i AC/DC
  • Miller Dynasty 200DX
  • Lincoln Electric V205-T AC/DC
De Lincolns vind ik persoonlijk iets te duur (ca. 500€ duurder dan ESAB en Miller). De 3 machines hebben ongeveer dezelfde specificaties. Kan iemand mij een beetje op weg helpen, welke beter is: Lincoln, ESAB of Miller? Ook had ik graag wat persoonlijke ervaringen gehad met deze lasposten!

Alvast bedankt allemaal!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything