Advies TIG AC/DC

Auteur Topic: Advies TIG AC/DC  (gelezen 3626 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulvdk

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Advies TIG AC/DC
« Gepost op: 1 april 2014, 21:01:43 »
Tot nu toe alleen maar gekeken op dit forum maar nu toch een vraag.

Ik las regelmatig voor mijn werk, niet heel complex maar wel allerlei soorten materialen. Ik heb recent nog een een Kemppi Minarc gekocht om op locatie met electrodes te lassen en ben zwaar onder de indruk van de kwaliteit van het apparaat, het last echt geweldig, ik heb het electrode lassen voor mijn gevoel weer opnieuw uitgevonden! Voor staal-laswerk in de werkplaats gebruik ik meestal Mig Mag en dat gaat ook prima.

Voor RVS en Alu heb ik vorig jaar een Freetech 4in1 AC/DC TIG machine gekocht. Ik heb mij daarbij vooral laten leiden door de prijs..., voor het geld veel mogelijkheden. Ik ben toch niet helemaal enthousiast over het apparaat, hoewel het ook aan mijn lastalenten kan liggen...
Hij doet het niet verkeerd maar hiervoor had ik een chinees DC TIG ding van heel weinig en die laste met RVS zeker zo goed.

Weet iemand of bv een Kemppi van 2 a 3 x zo hoge prijs beter en wellicht makkelijker last als de Freetech? Als dat zo is overweeg ik de Freetech van de hand te doen en een professionele machine te kopen, ook omdat ik hem alleen maar voor TIG gebruik en niet voor het snijden en electrode lassen.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything