Chassis 2cv lassen

Auteur Topic: Chassis 2cv lassen  (gelezen 5044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 2cv6

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Chassis 2cv lassen
« Gepost op: 8 maart 2014, 22:57:34 »
Ik heb al heel wat laswerk gedaan aan de koetsen van eenden (citroen 2cv) maar nu heb ik een eend uit 1965 met een slecht chassis.
Een eenden chassis bestaat in principe uit 4 u-profielen in de langs richting met er boven en er onder een afdekplaat. Alles uit plaat van 1 mm en het geheel is aan elkaar gepuntlast.
Nu is de onder plaat voor een deel slecht en ik ga dit stuk vervangen. Waar de nieuwe en oude plaat aan elkaar komen wil ik deze kops op elkaar laten aansluiten. Nu heb ik van de boven plaat al een klein stuk vervangen  (300 x 300 mm) en de plaat gaat behoorlijk trekken. Ik leg steeds kleine lasjes en verdeel deze over de hele plaat zodat je geen warmte concentratie op een plaats krijgt. Warm stoken met een hobby brander om de plaat weer recht te trekken heeft niet veel zin.
Als ik  de onder plaat ga lassen wil ik proberen ergens wat koper strips vandaan te halen om de warmte af te voeren.

Hebben jullie nog tips hoe ik het aan moet pakken? En heeft iemand ervaring met een krimp schijf?


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.