Is dit een gevaarlijke situatie ? ? ? Graag jullie mening ! ! !

Auteur Topic: Is dit een gevaarlijke situatie ? ? ? Graag jullie mening ! ! !  (gelezen 5746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sterrenkijker lassen

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 70
  • Meade LX200 12" GPS computercontrolled
Is dit een gevaarlijke situatie ? ? ? Graag jullie mening ! ! !
« Gepost op: 30 januari 2014, 17:10:20 »
Commentaar van de moderator Foto verkleind, voor uitleg over zelf fotos verkleinen zie voor uitleg dit topic.

Hallo lassers,

Ik ben op mijn werk in een situatie terecht gekomen maar ik weet niet of het onveilig is. Andere collega's zeggen van wel maar ik denk van niet.

In de bijlage een tekening van de situatie en even een korte uitleg:
Op de tekening is een kraan te zien dat hijst met een (stalen) ketting, deze keting werd als aarde gebruikt om de op het karretje gelegen werkstuk te lassen. De dubbele ketting van de takel rust met 1 ketting op de traanplaat werkvloer en met de andere ketting via de stalen werkbank (die geaard is via het lasapparaat) naar het karretje met rubber wielen. Men zegt dat er dus dubbele aarde gebruikt wordt, 1 via de ketting via de geaarde werkbank naar het werkstuk gaat en 2 de ene ketting die op de vloer ligt. Men zegt dus dat er 2 arden zijn.

De ketting wordt wel warm (omdat deze nogal dun is) maar er is niets gebeurd. Sommige collega's vinden het onveilig.


Mvg,
Frank.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 20 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.