reduceerventiel

Auteur Topic: reduceerventiel  (gelezen 2814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hans30

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
reduceerventiel
« Gepost op: 12 november 2013, 19:08:32 »
Hallo,

Nieuw op het forum (wel al een tijdje geleden een geregistreerd)

Mijn naam is Hans 32 jaar uit sappemeer, en sinds kort een tig apparaat aangekocht incl alle toebehoren

Ben zelf geen lasser en verder weinig ervaring in het tig lassen, maar druk aan het leren.

Ik heb een probleem met mijn reduceerventiel, althans zo lijkt het.

Wanneer ik de reduceerventiel aangesloten heb, en het gas open zet dan lijkt het soms of er argon ontsnapt uit het ventiel door overdruk???
Er zit een boutje onder het ventiel waaruit het gas ontsnapt, je hoort het behoorlijk sissen, heb deze al los gedraaid om te kijken hier zit een veer in en een soort zwarte stift.

Mijn vraag is, waar dient deze voor? neem aan een soort overdruk?

heb al aan de knop lopen draaien, als ik deze naar rechts draai wordt het geluid harder naar links minder maar het ontsnappen van het gas blijft

Als ik nu ga lassen is het even weg, wanneer ik stop duurt het een sec of 5 ontsnapt er weer gas (dit kan je ook goed voelen door er je vinger erop te leggen)

Heb helaas geen ervaring met dit soort dingen, en vertrouw het niet helemaal vandaar dat ik graag wat duidelijkheid hierover wil.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel(anders maak ik even wat foto's)

Alvast bedankt,

groet

Hans







Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything