Stalen draden (4mm) tot een kubus lassen

Auteur Topic: Stalen draden (4mm) tot een kubus lassen  (gelezen 4177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline erikh

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Stalen draden (4mm) tot een kubus lassen
« Gepost op: 24 september 2013, 13:17:50 »
Beste lassers,

Af en toe haal ik een doe-het-zelf klusje in mijn hoofd waarvan ik nog niet precies weet hoe ik deze tot een goed einde kan brengen.  ::)

Deze keer wil ik stalen draden van 4mm doorsnee tot een serie kubussen lassen tussen de 30 en 50 cm3 groot. De winkel waar ik de draad heb aangeschaft gaf aan dat ik dat het beste kan lassen, maar dat ik daar ook niet te moeilijk over hoefde te denken. Ik heb geen ervaring met lassen, maar een beetje handig ben ik best. Dus ik ben van plan om gewoon 'een lasapparaat' te huren bij Boels voor een dagje en hopen dat ik er iets moois van weet te maken.

Nou doe ik ook eerst een beetje research en zie ik dat ik er ook weer niet te makkelijk over zou moeten denken. ik ben benieuwd of er ervaren lassers op dit forum nu hoofdschuddend zitten mee te lezen, of ook zoiets hebben van 'gewoon doen', en of er nog waardevolle tips zijn die mij de eerste instinkers besparen.

Alvast thnx voor jullie input! :)




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.