Reperatie lassen en zeer moeilijk bereikbare plaatsen

Auteur Topic: Reperatie lassen en zeer moeilijk bereikbare plaatsen  (gelezen 3971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline deruiter

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Reperatie lassen en zeer moeilijk bereikbare plaatsen
« Gepost op: 23 september 2013, 09:59:58 »
Beste lezers,

Pfff...ik zoek geen spelt in een hooiberg, maar volgens mij een molecuul in een hooiberg.. :-\

Wat is het geval wij reviseren pannen in cafetaria friteuses...zo pannetje kost met arbeid en al, al gauw een €3000 tot €6000 per stuk.

Het mag zich laten raden dat wij hier met revisie vaak tegen aan lopen, mij TIG/MIG lasser geeft aan bepaald laswerk onmogelijk is. Echter eigenwijze knakker als ik ben, geloof ik dit niet(direct) en ben toch op zoek naar oplossingen hier voor.

Als eerst even 2 foto's om de boel te verduidelijken:

Zie foto 1

Zie foto 2

Pan maat is 500 x 500 mm

Vaak ontstaan er scheurtjes in de las naad van de 2 kokers welke door de pan heen lopen, aangezien de vlammen hier door heen gaan hebben de lasnaden relatief veel te lijden. Nou is dit qua lassen aan de bovenzijde geen probleem. Maar de onderzijde of volgens onze TIG lasser zo goed als niet te doen.

Nu is mijn vraag is er een techniek om op dit soort reparaties goed uit te voeren? Je kan er namelijk niet zonder spiegel onder kijken en aan 1 zijde heb je iets van 10mm ruimte totdat de bodem plaat begint.

Kan je bijv. met de laserlastechniek de bestaande las weer dicht vloeien?

Of heeft iemand anders een goed idee??

We hoeven het geen eens zelf uit te voeren, denkt u dat u dit kan dan horen wij dit graag!

Maar zou het leuk vinden om technisch hier eerst wat te "sparren" om te komen tot wellicht verschillende oplossingen.

En weet iemand ook wat de kleinste TIG las torch is die er bestaat?

Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything