Draad loopt vast.

Auteur Topic: Draad loopt vast.  (gelezen 3871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wingnut

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Draad loopt vast.
« Gepost op: 12 mei 2013, 15:54:38 »
Hallo,
Ik heb problemen met mijn Lorch M2040.
Het draad loopt steeds vast met als gevolg een draadwirwar bij de draadaandrijving. Dit gebeurd meestal nadat de draad in de tip (even) vastbrand.
Toen ik dit lasapparaat net had had ik hier nooit problemen mee. Maar toen mijn reparatiewerk klaar was aan de VW181 heeft de Lorch een paar jaar stil gestaan. Sindsdien heb ik dat probleem.
De rol draad (6mm) die er nog in zat had een lichte roestaanslag dus een stuk afgerold en dat hielp wel wat. Maar met een andere rol 8mm draad heb ik het ook.
Nu ben ik net wat aan het lassen met een nieuwe rol RVS draad 8mm. Vorige week ging het best goed (3x vast gelopen) en nu lukt het helemaal niet meer. Loopt steeds vast. De draad lijkt ook wat moeilijker door de binnenmantel te gaan.
Ik heb alles voor zover gaat schoon gemaakt. Wieltjes schoon gemaakt en de binnenkabel goed doorgeblazen. Maar dit helpt niet.

Zou het voldoende zijn als ik alleen een nieuwe binnenkabel monteer?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt.

(PS. Ik weet dat ik met RVS officieel een andere binnenkabel gebruiken moet, maar volgens de winkel waar ik het draad kocht is dit niet echt nodig bij af en toe hobbymatig RVS laswerk. Zeker niet als het niet zwaar belast wordt en er geen hoge eisen aan gesteld worden.
Ook gebruik ik het normale gas dat voor staal gebruikt wordt. Dit zou wat meer spatten maar voor hobbymatig werk voldoende zijn)




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything