Alu hoeklassen..

Auteur Topic: Alu hoeklassen..  (gelezen 3341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robertm

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 105
Alu hoeklassen..
« Gepost op: 23 maart 2013, 18:38:23 »
Vandaag thuis eens wat alu hoeklassen gezet. Plaatdikte 3mm.. Alu schoon gemaakt met aceton en een inox staalborstel er overheen. Wat mij opviel was dat dit alu zich merkbaar lastiger liet lassen dan het materiaal op de lascursus. Ook wil de boog soms na een herstart op de las erg moeilijk oppakken of helemaal niet! Moet je eerst met de borstel weer flink overheen of voor ontsteken voor je las  ??? Vreemd. Ik heb geëxperimenteerd met de balans maar kreeg toch de beste resultaten met ong 35% electrode positief. Ook in de binnenhoeken bleken lastiger. Heb nog op een andere blinkende alu plaat rupsen gelegd en de herontsteking van de boog ging gewoon prima zonder centje pijn. Die alu plaat was zacht.
Ik ben een beginnend alu lasser, kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?? De alu strips op de foto is een lange alu lat in stukken gezaagd. Het alu is harder (minder buigzaam) dan het materiaal op de cursus. Het is vrij hard. Welk type alu denken jullie dat dit dan is?? Het alu op de cursus kun je redelijk met de hand buigen of plooien, met deze strips gaat dat niet, die moet je echt in een bankschroef zetten en met een tang pakken om te plooien. Welk toevoegmateriaal zou je voor dit harde alu moeten gebruiken? IK gebruik nu Al5Mg 5356.

Op de foto binnen en buitenhoeklassen. Het is niet echt om over naar huis te schrijven, het gaat. Lassen ging lastiger..

Robert

---------------------
De mens is gemaakt voor techniek. Hij creëert techniek. Het zit in onze genen. Gelukkig ook de mijne!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything