Bierblikjes lassen....

Auteur Topic: Bierblikjes lassen....  (gelezen 4302 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robertm

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 105
Bierblikjes lassen....
« Gepost op: 16 maart 2013, 17:21:49 »
Vandaag wat geëxperimenteerd met bierblikjes lassen. Dat valt niet mee want het materiaal is natuurlijk erg dun. Het is toch uiteindelijk gelukt na wat proberen met de instellingen van de laspost. Ik dacht dat het aluminium bierblikjes waren (waar ik al veel uit gedronken heb  ;D ) , maar dat is niet zo. Veel lassen met aluminium maar het hield voor geen meter. Wat een geknoei  ??? Op gegeven moment zag ik dat het metaal verkleurde.. Huh? Aluminium verkleurt helemaal niet. Lijkt wel staal ipv Alu. Toen maar een inox lasstaaf gepakt en.. Ja hoor! Dat liet zich lassen.
Mooi hoor, dit werkstuk bewaar ik want dat is iets waar je een beetje trots op mag zijn. Dat is wel tof.

Instellingen van de laspost:

Max stroom 30A (voetpedaal werk!...)
Puls 25Hz, duty cycle ongeveer 30% en piek / basisstroom ook ongeveer 30%.

Probleem is ook de blikjes in een goede positie te houden tijdens het lassen. Er zit aan het lipje om ze te openen een dikke massaklem met zware kabel... En de blikjes wegen niks. Beetje vervelend bleek..

Foto's van het resultaat...

Groeten en proost uit Belgisch Limburg,

Robert

---------------------
De mens is gemaakt voor techniek. Hij creëert techniek. Het zit in onze genen. Gelukkig ook de mijne!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.