bloemencorso Loenhout 2012

Auteur Topic: bloemencorso Loenhout 2012  (gelezen 1482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ThomasG

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 13
bloemencorso Loenhout 2012
« Gepost op: 3 maart 2013, 14:10:30 »
Hoi,

Ik heb ook nog een paar leuke foto's. Iets anders dan wat de meesten hier doen maar wel leuk om eens te zien denk ik.
In de zomer bouw ik namelijk mee aan een bloemenwagen.
Constructie is gewoon met alles wat we kunnen vinden aan profielen en kokers. Zo weinig mogelijk nieuw want dat kost geld dus er word nogal wat gerecycleerd.
Nadien komt de vorm erin met betonijzer van 6 of 8mm.

Op de eerste foto is een hoofd te zien in betonijzer, hetzelfde hoofd is te zien op de 2de foto. Deze wagen was van een aantal jaar geleden.
Vorig jaar hebben een grote V8 motor gemaakt. Op de 3de foto is de krukas van de motor te zien, dit was wel een serieus stukje bakken en braden.
het was een as van 70mm en de kokers waren 3 of 4mm dik, enkel de gaten in de kokers waren een beetje te groot uitgesneden met de plasma snijder.
Hier moest zo'n opening van een 5mm dicht gelast worden, toen we daarmee klaar waren heeft de as een nachtje mogen koelen want daar kon je een ei op bakken.
Op de 4de foto is nog eens een stuk van de krukas te zien en wat andere constructie er rond.
Op de 5de foto is iemand bezig met de zuigers.
Op de 6de foto ben ikzelf te zien en volle actie.

Hier nog een filmpje van onze wagen van vorig jaar. Van minuut 1 tot 3.20 is hij te zien.
http://youtu.be/AIDkOvnzp64?t=1m



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.