Even voorstellen...

Auteur Topic: Even voorstellen...  (gelezen 1658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tangopeter

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Even voorstellen...
« Gepost op: 13 augustus 2012, 08:48:45 »
Hoi lasfans,

Ik woon in Limburg, heb 10 jaar als constructiebankwerker gewerkt, maar ben daarna iets heel anders gaan doen. Mijn laservaring: autogeen (maar ik heb nu wel een auto;-), wat hardsolderen, redelijk wat met elektroden, te weinig TIG (rvs en alu), en heul veul MIG. En een stapeltje lasdiploma's.

Ik kwam op dit forum vanwege een defect, 20 jaar oud MIG-lasapparaat, maar dat karweitje is inmiddels gefikst door een vriend met elektrotechnische kennis. Even slim doormeten, 50 eurocent aan onderdelen (!) uitgeven en honderden euro's onkosten voor vervanging van de printplaat (of erger: het lasapparaat zelf) vermeden.

Maar toen m'n lasapparaat dus even stuk was, kwam ik erachter dat het apparaat, nu dus voor  hobby en reparatie, eigenlijk onmisbaar is. Waar je ook mee bezig bent, je denkt algauw: dat las ik even. Leven zonder lassen is lastig, wil ik maar zeggen.

Van anderen kun je altijd leren, en misschien kan ik zelf ook nog wat kennis kwijt. Vandaar mijn lidmaatschap van het lasforum.

Tot ziens op het forum!
Peter

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything