Goedkope laspost vraag

Auteur Topic: Goedkope laspost vraag  (gelezen 4355 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DriesCe

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Goedkope laspost vraag
« Gepost op: 3 juni 2012, 16:46:02 »
Hey,

Ik zit met enkele vrage ivm met mijn laspost.
Ik weet dat velen zullen zeggen goedkoop = slechtkoop.. maar ik heb me dus een laspost aangeschaf bij ..................... van het merk 2force.
aangezien ik deze maar zeer zelden nodig zal hebben heb ik dus voor een goedkoop model gegaan ipv. de duurdere ESAB modellen waarvan ik wel weet idd dat er VEEL verschil opzit.
Nu mijn vraag..

ik heb alles aangesloten: Draad erop gelegd, gasfles aangesloten en ingesteld (tussen 9 en de 10 werkdruk of hoe het ook mag noemen)

Toen besloot ik een paar keer te testen met als gevolg dat ik merk dat er niet genoeg inbranding is! de las ligt als het ware meer boven op het metaal ipv dat het ingebrand is.
Als ik hem op een zwaardere stand zet en vervolgens ook de draadsnelheid aanpas. dan las ik gewoon mijn kop vast (door de hitte)

Wat kan hier de ookzaak zijn?

Laspost komt van bij ................. van het merk 2 force de draad ook (0,6) van dikte dacht ik.
Volgens de verkoper kon hij zeker dienen voor aan auto's e.d. niet al te dikke plaat te lassen.

mijne test plaatjes waren +- 0,3 van dikte

Alvast bedankt

Grtz D.

Commentaar van de moderator Aangepast, dealer namen en adressen zijn niet toegestaan, een merk noemen is echter geen probleem.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything