Dimko mig/mag 160/180

Auteur Topic: Dimko mig/mag 160/180  (gelezen 6096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline aeLiXihr

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 92
  • ...the only truth is nature.
Dimko mig/mag 160/180
« Gepost op: 28 april 2012, 14:16:49 »
Hallo,
 ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post.
Ik ben musicus en voor mijn lol ben ik bezig met de restauratie van een volkswagen typ2 uit 1957 en daar zit (nogal wat) laswerk aan.  ;D
Ik heb bij "een firma in Veenendaal" een workshop gedaan, nu (op aanraden van iemand met meer ervaring) op "een veilingsite" een 2e hands Dimko mig/mag 160/180 aangeschaft.

Maar... hij doet het niet  :o (op 220v ik heb hier thuis geen 3fasen)
v Kontrollelampje brandt.
v Het relais om de spanning op de draad te zetten schakelt.
v Gasventiel werkt.
v Draadtransport loopt.
Maar hij last niet. Ik heb verder geen sjoege van lasapparaten maar ik meet steeds een andere spanning die ligt tussen 4 en 22 volt. De stand van de regelknop(1-6) lijkt niet uit te maken... Volgende week komt mijn schoonvader op bezoek en die weet veel van electronica maar zonder schema kan hij (misschien?) niet veel.

Ik zoek dus een gebruikershandleiding en een elektrisch schema. Maar op internet word ik niet veel wijzer.
Over de fabrikant vind ik dit:
Dimko-Maschinen Maria Dimkowski
45663 Recklinghausen, Alte Grenzstr. 115
(0 23 61) 3 65 50/37 48 85
maar die firma lijkt overleden...

Is er hier iemand die mij verder kan helpen?  ((:help
Bij voorbaat dank! geluk, oNNo

Commentaar van de moderator Foto,s verkleind.Zelf foto's verkleinen zie: http://www.lasforum.nl/index.php?board=36.0

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 21 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.