wat ik zoal doe en heb

Auteur Topic: wat ik zoal doe en heb  (gelezen 1256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Artmetal

  • Forum lid
  • Berichten: 1
wat ik zoal doe en heb
« Gepost op: 3 maart 2012, 07:41:03 »
hallo,
mijn werk is licht constructiewerk zoals meubels, hekken, poorten, tuinobjecten, haardschermen, kunstobjecten enzovoort. Veelal met een "artistieke" meerwaarde.
Ben al een eindje in de 50 en dus al een tijdje bezig. Mijn lasspullen zijn: Mig Lincoln Electric compact 280-I, Tig Anyweld 200 Amp ac/dc, acetyleen-zuurstof setje, cnc plasmasnijtafel met Hypertherm Powermax 45.
Het lassen heb ik uit mezelf geleerd, alleen ooit eens een cursusje electrodelassen gedaan.
Ik kwam nu op het forum omdat ik wat info zocht over het lassen van corten staal.
Vroeger heb ik nog buismeubeltjes (2mm) staan lassen met electroden, daar ben ik dus helemaal klaar mee. Van electrode lassen blijf ik zo ver mogelijk weg. Dat trafootje staat nog ergens.
Mig lassen gaat perfect, mijn favoriete lasproces.
Tig lassen gaat wel, maar op punten niet helemaal lekker, daar moet ik nog vragen over stellen. (misschien komt het door die chinese lasbak die ik gekocht heb toen mijn Rowac gestolen is)
Acetyleen-zuurstof gebruik ik alleen voor heetstoken.
Die plasmasnijder, daar ga ik hier nu niet over beginnen (dan wordt deze post veel te lang), dat is zo'n fantastische machine, zeker onder cnc besturing.
(die hypertherm heb ik gekocht toen mijn Telwin technolgyplasma 40 amp snijder tevens gestolen was. Onder het verlies van die Telwin heb ik nog het minst geleden; leuk ding maar erg beperkt).

Tot zover maar even, groeten, Arthur

Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything