Hallo, nieuwe voorstelling

Auteur Topic: Hallo, nieuwe voorstelling  (gelezen 1289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snetter

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Hallo, nieuwe voorstelling
« Gepost op: 3 februari 2012, 17:47:34 »
Hallo allemaal,

Ik ben Daan, 32 jaar, wonend in Leiderdorp.
Ik las sinds mijn 19e, ik ben ooit begonnen in een fabriek waar servicedelen voor auto's worden gemaakt (carrosserie delen). Daar heb ik ook mijn enige certificaat gehaald, mig/mag hoeklasser niveau 1.
Heel veel dezelfde lasjes gelegd daar, en dat heeft heel erg geholpen om te leren lassen. Onder andere scharnieren op Transit deuren lassen en neusjes op Mercedes R129's  (jaren '80 SL500) motorkappen hardsolderen.
Daar heb ik ook leren puntlassen, dus met een puntlas apparaat (niet te verwarren met proplassen), iets waar ik voor alsnog niks over zag op dit forum.
Tegenwoordig werk ik als freelance storingsmonteur in de voedingsmiddelen branche waar ik als ik af en toe moet lassen meer Tig (rvs) las.

Ik las eigenlijk meer hobbymatig, auto's, motoren, brommers en trucks (ik heb ook een heel wagenpark ondertussen waar behoorlijk aan gebeund moet worden).
De reden dat ik lid ben geworden is dat ik met een project bezig ben om een turbo op een 110cc brommer te bouwen, waarbij ik het spruitstuk moet aanpassen en ik dus gietijzer (of gietstaal) moet lassen en ik hoop dat er hier kennis en ervaring is met betrekking tot deze uitdaging.

Gearlijst:
-Philips PZ 2325 400A Mig apparaat. Ding komt uit de prehistorie, is niet te huffen maar heeft me nog nooit in de steek gelaten (ik heb hem al 12 jaar). Dit was mijn eerste lasapparaat, en wordt waarschijnlijk ook mijn laatste.
-Lorch handy 180 voor pennen. Fijn als het winderig is.
-Lorch handytig 210 AC/DC, voor het betere Alu en rvs werk.
-3m speedglas laskappie.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.