stel je netjes voor , eet zoals het hoort en zeg U!

Auteur Topic: stel je netjes voor , eet zoals het hoort en zeg U!  (gelezen 1243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 240diesel

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 680
stel je netjes voor , eet zoals het hoort en zeg U!
« Gepost op: 27 augustus 2009, 22:02:29 »
Hallo ik ben Jan,

Al vanaf m'n 14e jaar ( nu 43) geïnteresseerd in lassen.Heb een laselektrodehouder in m'n hand gekregen toen ik 14 was met de wijze woorden "niet in de vonken kieken"........
Op school naar hartelust autogeen gelast en wat elektroden verstookt.

Ben nu werkzaam als vrachtwagenmonteur / metaalbewerker.In m'n vrije tijd pruts ik graag aan m'n oude volvo 245 en zie niet op tegen enige modificaties.
Laatste project was het re-tubben van m'n achteras.Re-tube is het verwisselen van asbuizen uit een gegoten differentieelhuis, oude buizen los-snijden, uitpersen, nieuwe er in persen en weer vastlassen.Het doel was in mijn geval een andere achterasoverbrenging te krijgen die niet te leveren is door volvo.


Foto-tje laat de proplas zien waarmee de asbuis geborgd zit in het differentieelhuis.(hele verhaal met foto's is te lezen op ander forum)
O Oh ik dwaal af, op de zaak hebben we een mooie MIG/MAG pulslasmachine staan voor het lassen van alu en rvs.Daarnaast nog 3 gewone MIG?MAG apparaat(jes) voor algemeen reparatie en nieuwbouwwerk.Op m'n vorige werk (carrosseriebouw) cursus alu lassen mig/mag gedaan niv. 1.
Ook nog een tijdje op een betoncentrale gewert waar we ook heel divers (op)laswerk hadden, meest MMA.

Wat mijn manco is; ik heb zoveel klokken horen luidenop allerlei gebieden van techniek dat ik lang niet altijd weet waar de klepel hangt.
Als je van alles wat weet is dat vaak makkelijk maar ook een instinker, juist op het gebied van lassen kan er zo veel mis gaan terwijl het uiterlijk er dan vaak heel mooi uitziet.....
De bekende uitspraak "iedere boer kan co2 lassen" is ook zo'n veelgehoord misverstand.

Daarom vind ik dit forum een mooi middel om mijn kennis weer eens wat op te frissen door lezen / vragen waar nodig!

groet, Jan

Foto opgehaald,red lasbeer

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.