Voorstellen

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Omtoarker

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Voorstellen
« Gepost op: 25 oktober 2011, 20:52:52 »
Binnenkort ga ik los met het in oude staat terugbrengen van een oude opduwer en daarvoor zal het nodige gelast moeten worden. Al bladerende op marktplaats voor een geschikt MIG/MAG lasapparaat kwam ik allerhande types en merken (en prijzen) tegen. Dus dan ga je naar meer informatie en ervaringen over de aangeboden apparaten zoeken en zodoende ben ik hier terecht gekomen.

Het meeste laswerk zal aan plaatdiktes van 3 a 4 mm zijn, waaronder wat oud 'staal' uit de jaren '30, maar er moet ook een stevige motorfundatie gelast worden en dat gaat waarschijnlijk richting de 8 mm. Dat is vrij dik spul maar ik denk dat ik wel toe kan met een 200A apparaat, het is hobby dus als het ding zo nu en dan moet afkoelen is dat niet zo erg. Ik heb wel de beschikking over 380 V. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehandsje van zo'n 400 euro, een Elektra Beckum ofzo. Denken jullie dat ik daar gelukkig van wordt of kan ik toch beter op zoek naar een zwaardere of kan ik beter het hele occasiongebeuren vermijden? Ik vind het bij nieuwe apparaten altijd zo zonde als de eerste kras of deuk in een apparaat komt.  :)

Mijn laservaring beperkt zich tot een introductiecursus en een paar weken werken als hechtlasser van wapeningsstaal. Gelukkig heb ik een goede collega die jarenlang in de scheepsbouw gelast heeft en mij wel wil helpen. Daarentegen wil ik het zelf ook graag leren en dat kan maar op een manier.

Gr. Omtoarker

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything