Aankoop plasmasnijder

Auteur Topic: Aankoop plasmasnijder  (gelezen 5970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bramvh

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Aankoop plasmasnijder
« Gepost op: 19 augustus 2011, 00:33:10 »
Beste,

Reeds een tijdje ben ik de fora aan het afschuimen opzoek naar informatie, ik zit met hetvolgende: momenteel heb ik een CNC router tafel van 2,5 bij 1,5 meter staan om hout te kunnen frezen, nu zou ik deze tafel willen ombouwen om ook te kunnen plasma snijden op dezelfde tafel. heeft er iemand ervaring met ten eerste de combinatie van router/plasma tafel, werkt dit in de praktijk? en ten 2de welke plasma snijder aan te kopen, ik heb gezien dat freetech sponsor is van dit forum, heeft er iemand ervaring met hun toestellen in een cnc omgeving?
het meeste werk dat ik op deze tafel wil doen is staal en rvs van 3 tot 12 mm en occasioneel eens tot 20mm dikte snijden, meestal lange continue lijnen (1 snede kan tot 6 meter lang zijn in 4 tot 6 mm staal of rvs) Nog een bijkomende vraag, wat is het kwaliteitsverschil met stukken die gelaserd zijn? momenteel worden de stukken die ik nodig heb door een externe firma gelaserd, en ik hoef bijna niet na te bewerken, zal dit met een plasma wel het geval zijn? wat is de kost van de slijtdelen, en hoeveel heb je er nodig om bv 1000 maal door een plaat van 5mm te gaan en 2000 meter te snijden

Ik waardeer elke input die u mij kan geven

mvg,
Bram

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything