Edwin

Auteur Topic: Edwin  (gelezen 1491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EvdV

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Edwin
« Gepost op: 3 augustus 2011, 01:53:35 »
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Edwin en ik ben nu zo'n twee weken dit forum en het internet af aan het struinen op zoek naar info.
Al eerder leek het me wat om te kunnen lassen maar het was er nooit van gekomen omdat er geen aanleiding was.
Twee weken terug moest ik een rand/omranding van staal voor een gietijzeren put maken en lassen leek mij de beste optie.

Maar ja ik had nul laservaring en had wel eens over mig en tig gehoord en had ook wel eens iemand met zo'n stokje aan de gang gezien op tv.
Eerst maar eens bij een verhuurbedrijf kijken wat ze zoal verhuurden en wat dat moest gaan kosten, nou dat was nog niet zo makkelijk, lasaggregaten, gelijkrichters enzoverder met een waslijst aan accessoires en toebehoren maar niet gewoon simpel zeg een lasapparaat 50,- euro per dag.
Toen maar eens op marktplaats gekeken en ja hoor bingo ruim 1600 lasapparaten van hele grote tot hele kleine met of zonder gasflessen in alle kleuren, de speurtocht kon beginnen.

Uiteindelijk heb ik afgelopen zaterdag via marktplaats een Lincoln invertec  v145s gekocht inclusief lashelm, laskap, tigtoorts, handschoenen, hamertje, borstel, twee pakken van 300 elektroden in een mooie rooie koffer, kortom ik kon d'r even tegenaan.
Dus ik begon te lassen en... ik zag geen moer. Op het moment dat ik de lashelm dicht deed was het letterlijk in het duister tasten.
Da's leuk al die filmpjes en adviezen maar als je geen f... ziet is het bijna niet te doen om iets fatsoenlijks te creeeren.

De volgende dag scheen de zon flink, ik de lashelm gepakt en verrek ik kon er doorheen kijken als ik recht in de zon keek. Nu was het alleen zo dat als ik naar mijn werkstuk keek ik weer niets zag, dit bleek te komen doordat er licht via de achterkant mijn helm inkwam. Nadat ik een handdoek over mijn hoofd had gehangen(niet de meest handige oplossing, de handdoek zou vlam kunnen vatten) was dit opgelost en kon ik eindelijk zien wat ik deed.

Zelf ben ik zeer te spreken over het resultaat, al denk ik dat de meer ervaren lassers op dit forum het eerder zullen kwalificeren als bak en braadwerk.

In ieder geval wil ik jullie bedanken, mede dankzij dit forum heb ik een voor mij juiste keuze kunnen maken en zal ik in de toekomst zeker met plezier nog het een en ander aan mekaar lassen.
Het volgende project is mijn motor en daarna een tuinhek.

H. gr.,

Edwin.

Commentaar van de moderator Tekst aangepast i.v.m. het reglement

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything